Toyota maakt zijn populairste stadsauto toekomstbestendig met de introductie van de Aygo X Hybrid. Deze nieuwe Aygo X is de eerste full hybrid in het A-segment en biedt meer rijplezier, lagere emissies en een opvallend design. Dankzij slimme technologie, duurzame materialen en een toonaangevend veiligheidsniveau is de nieuwe Aygo X Hybrid klaar voor de stad. Met deze hybride zet Toyota opnieuw een belangrijke stap naar brede elektrificatie.

Eerste full hybrid in zijn klasse
De nieuwe Toyota Aygo X – die begin volgend jaar op de markt komt – wordt de eerste full hybrid in het A-segment. Dat maakt hem uniek: compacte stadsauto’s met een lage CO2-uitstoot die ook nog eens veel rijplezier bieden, zijn nog zeldzaam. Dankzij de combinatie van een benzinemotor en een elektromotor laat de Aygo X Hybrid een CO2-uitstoot noteren van slechts 86 g/km*. De auto is zuinig zonder in te leveren op prestaties. Toyota laat met dit model zien dat elektrificatie ook voor kleinere auto's toegankelijk en aantrekkelijk kan zijn.
Krachtig, compact en wendbaar
Het vermogen van de nieuwe hybride Aygo X bedraagt 85 kW/116 pk – een toename van 32 kW/44 pk ten opzichte van het huidige model. Dat geeft de Aygo X een sportief karakter en een acceleratie van 0-100 km/u in minder dan tien seconden. Die vlotte acceleratie is ook ideaal om soepel door het stadsverkeer te rijden. Tegelijkertijd zorgen de compacte afmetingen en de bescheiden draaicirkel van 9,4 meter ervoor dat je eenvoudig door smalle straatjes en in drukke parkeergarages kunt manoeuvreren. Wendbaarheid en souplesse staan centraal in de nieuwe Toyota Aygo X.



Slim verpakt: hybride zonder compromis
Toyota past innovatieve oplossingen toe om de grotere hybride aandrijflijn in het compacte model te integreren. De batterijcellen zijn ruimtebesparend naast elkaar onder de achterbank geplaatst. De 12V-accu bevindt zich onder de bagageruimte, zonder dat dat ten koste gaat van de laadruimte. De wielbasis is ongewijzigd; alleen de overhang aan de voorzijde is met 76 mm verlengd. Dankzij deze slimme verpakking blijft de Aygo X praktisch én stijlvol – een volwaardige stadsauto met moderne technologie.
Stijlvol design en sportieve GR SPORT
De voorzijde van de Aygo X is vernieuwd met een nieuwe motorkap, grille en koplampen. Dit geeft de auto een moderne, sportieve uitstraling. De volledig nieuwe GR SPORT-uitvoering van de Aygo X onderstreept het dynamische karakter met unieke velgen, een zwarte motorkap en sportieve designdetails. In het interieur zorgen geborduurde GR-logo’s en grijs-zwarte accenten voor een extra sportief gevoel. De Aygo X GR SPORT oogt niet alleen sportief, ook de vering en stuurinrichting zijn speciaal afgesteld voor een scherpere en sportieve rijervaring, zonder verlies aan comfort.

Comfortabel en connected interieur
Het interieur van de nieuwe Aygo X is verrassend ruim voor zijn formaat. Vier volwassenen kunnen comfortabel plaatsnemen en er is 231 liter bagageruimte beschikbaar. De nieuwe digitale 7-inch combimeter, moderne bedieningspanelen en subtiele sfeerverlichting zorgen voor een frisse en luxe uitstraling. Standaard zijn er ook twee USB-C-poorten en een elektronische parkeerrem aanwezig. Optioneel is de Aygo X verkrijgbaar met een draadloze oplader, digitale sleutel en geavanceerde luchtfiltering via nanoe™ X-technologie voor een gezond en aangenaam binnenklimaat. Dankzij verschillende geluidsdempende materialen is de nieuwe Aygo X ook stiller dan ooit.
Geavanceerde veiligheid voor iedereen
Toyota’s milieubewuste aanpak is zichtbaar in de gehele levenscyclus van de full hybrid Aygo X. Door efficiënte productie, logistiek en materiaalgebruik is de CO₂-voetafdruk met 18% verkleind ten opzichte van zijn voorganger. Dankzij technieken als in-mould kleurtoepassing en gerecyclede stoelbekleding (SakuraTouch®) wordt de impact nog verder beperkt. SakuraTouch® is een mix van plantaardig PVC, kurkafval en PET en biedt een diervrij alternatief voor leer met 95% lagere CO₂-uitstoot. Het groene stroomverbruik in de fabriek maakt het plaatje compleet.


* Voorlopige WLTP-cijfers, alle cijfers zijn onder voorbehoud van definitieve homologatie